right now

Jag har säkert nämnt att jag har varit hos läkaren, right? Jag vet inte om jag nämnt orsaken men en del kanske redan har listat ut det - the hair. Jag har gjort en del läkarbesök i mitt liv men det är få gånger jag fått en såpass positiv känsla som av mina två senaste. Killen jag går till nu jobbar med kinesisk läkarkonst (?) och det är, faktiskt alldeles logiskt, tro det eller ej. Jag ska göra en lång historia kort eftersom jag inte kommer ihåg allt han sa men på det stora hela så är det mina njurar jag ska jobba med. Han berättade att det finns 5 "chefer" i kroppen bla. njurarna. Njurarna ger energi, bla. till hårsäckarna så att håret växer men eftersom mitt hår inte växer vill min läkare jobba med mina njurar. För mig är det helt logiskt - han vet vad han pratar om och det låter vettigt. Första gången jag var där fick jag testa akupunktur i ca. 10 minuter och sen fick jag två olika tabletter som jag ska ta morgon och kväll. De ena tabletterna är för huden och de andra för njurarna och när jag ätit dem i ca. en månad, lite mer, ska man helst se resultat för då funkar det. Jag var på återbesök igår och fick akupunktur i ca. 1 timme. Ska på återbesök nästa vecka eftersom han vill att vi ska göra behandlingarna så tätt som möjligt nu i början för att vara säkra på att det hjälper.

Han har också sagt att jag ska göra saker som ger mig positiv energi, äta efter min blodgrupp och överhuvudtaget bra mat - enkla saker.

Detta kan låta hela knasigt och påhittat men det är inte jag som är läkaren vilket gör att jag inte riktigt kan förklara så det låter mer realistiskt. Men jag tycker det låter bra det han säger och jag tror på detta (vad ska jag annars göra?). Eftersom jag testa ganska många andra saker och ingenting nånsin hjälpt så är det klart jag testar allt som kommer i min väg men.. så positivt inställd som jag är till detta har jag nog inte varit innan. Dessutom har han hjälpt andra innan mig vilket stärker mina förhoppningarna. Jag vet att man inte ska hoppas för mycket, jag har varit med om det innan men.. detta känns bra. Nu får jag bara vänta och se.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag håller tummarna för dig, <3

2011-01-06 @ 15:46:21
Postat av: Amanda

Åh, honom har jag också varit hos. Fick såna tabletter som är till höger på bilden. Men jag blev ännu sämre när jag tog dom :S Men får hoppas att det funkar för dig :)

2011-01-07 @ 15:31:59
URL: http://amandasellman.blogg.se/
Postat av: mumma

Man kan bli sämre för att sen bli bättre. Sen beror det väl på vad man söker för och vad de ska hjälpa emot. Det här kommer bli bra, Linnsie!

2011-01-08 @ 17:38:05
Postat av: Jossan

Hallo, vad finns han som du går till?

Hoppas att det går bra för dig, håller tummarna

/Jossan

2011-01-10 @ 18:33:40
URL: http://jebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0