åh, älskade västtrafik & deras anställda

Första skoldagen över och jag säger bara: uh. Spanskan imorse var rena tortyren.
- Ja, ni har ju lärt er jakad och nekad konjunktiv form och nu ska ni blablabla...
Eh.. VA?
Jag skojar inte när jag säger att ALLA utom jag & Jennifer (mitt trogna spanskastöd) började jobba medan vi satt där och tittade på varandra.

Bara 6 månader kvar tills helvetet är över. Käämpaaaaaaa.
Lektionen efter det var älskade matte b, kommentarer överflödiga.
När jag och mitt sällskap (Moa, Felicia) skulle ta oss från skolan till stationen tänkte vi tajma bussen som ända gick förbi skolan. Halvvägs ut till hålplatsen ser vi bussen komma och vi börjar springa (+ de andra som ska med bussen). Bussen stannar på hållplatsen, 3-4 personer går på, SEN STÄNGER BUSSFANSKAPET DÖRREN OCH KÖR? Om inte vi hade backat hade vi blivit påkörda, SÅ NÄRA VAR VI MEN HAN BARA KÖR?! DESSUTOM var han TIDIG så han hade inte bråttom? Vi blev såklart förbannade och ger chauffören mördarblicken men han bara tittar på oss som om vi var dumma i huvudet och kör.

FYFAN vad sur jag blev. Jag & Moa fick gå powerwalk till stationen eftersom vi inte ville missa tåg/buss och var inne ca. 14.42. Jag går bort till min buss som redan har motorn igång, när jag är nästan framme stänger han dörren så jag får springa. Eftersom klockan inte är 47 blir jag lite smått irriterad, och när jag väl satt mig så kör han. Precis när tåget kommer in, så att de som åker tåg missar bussen. Schysst?

Jag undra alltså: om de som kör buss nu har såpass grova problem med sitt humör att de ständigt är sura, VARFÖR låta det gå ut över oskyldiga renenärer? Kan bli så IRRITEARD!


Kommentarer
Postat av: K

Du anar inte om vilken skön busschufför som jag fick påväg hem.. Det var någon som tryckte fel två gånger (eller så var det med flit) men så stannar han vid stoppet och säger att han inte tänker köra för ens personen som gjorde det erkände. Erkände någon nej! Så där stod vi med öppna dörrar och minus svämmade in i bussen. HAN hade verkligen vaknat på fel sidan idag!

Kram! :)

2011-01-11 @ 16:33:12
URL: http://kristinaliciaandrea.blogg.se/
Postat av: Jennifer Arvroth

Håller med dig så hårt om västtrafik!

Det finns riktiga idioter!

Vissa busschaufförer skäller ut en som satan när man skall gå av och går av fram.. vissa skäller ut folk som lyssnar på musik på bussarna i hörlurar.. och vissa kör ifrån precis när man står och skall gå in i bussen.. hata västtrafik...

2011-01-11 @ 18:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0