vi är fina som vi är

Kände för att skriva av mig, inte mer än så.

Har på senaste tiden
börjat tänka mer och mer på det där med mat, vikt och träning. Jag älskar att träna, det ger mig energi, självförtroende och en grymt skön känsla i kroppen. Men som de flesta vill man såklart se resultat. Mitt mål är inte att nå en viss siffra på vågen, mitt mål är att inte väg mig alls. Jag vill kunna vara nöjd med mig själv, jag vill inte att ett par siffror på vågen ska avgöra om allt jobb jag lagt ner på gymmet duger eller inte.
Jag har börjat tänka mer på vad jag äter eftersom, som alla vet - kost & motion är nyckeln till hälsa. Så enkelt är det. Det är inte lätt, men det är värt det.

Jag vill med detta säga att.. sluta hetsa över vikten. Jag blir ledsen när man kollar på bloggar, facebook, weheartit, tumblr osv. och det enda man ser är bilder på långa, smala tjejer. En del ser anorektiska ut men används som inspiration och det gör mig illamående. En sjukdom som anorexia är inget som ska inspirera människor, och även om de tjejer som lägger upp dessa bilder inte vill ta efter sjukdomen så lär de automatiskt bli drabbade om de strävar efter samma kroppsideal.

Det är svårt att älska sig själv, vara nöjd, men alla borde göra det, istället för att trycka ner sig själva. Jag är absolut inte perfekt på den fronten men jag kände bara att det får vara nog nu. Det har blivit för mycket tjat om det här med vikt och jag är trött på det. Men det finns ÖVERALLT, i varande tidning, på varenda hemsida. Det är svårt att komma ifrån men man väljer vad man vill ta till sig och inte.

Hade kunnat skriva hur mycket som helst om detta men jag tror jag har fått fram vad jag ville.


 

 


Kommentarer
Postat av: johanna

Fler texter som denna <3

2011-12-15 @ 15:59:31
Postat av: F

Bra skrivet.



Kram.

2011-12-28 @ 03:31:56
URL: http://choisirlavie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0