2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Verkligen! Tågluffade, opererade mig, var på spa, tatuerade ögonbrynen besökte London, såg Håkan hela 3 ggr, bowlade två dagar irad & såg alla Harry Potter-filmerna.

Vilka länder besökte du? Egypten, Grekland, Frankrike, Danmark, Holland, Belgien, Spanien, Italien, Kroatien, Österrike (tågluffade i Europa).

 Egypten
 
 Paris

Vad var din största framgång 2013? Att våga. Våga ta tag i sånt som är skitjobbigt, våga vara spontan, ärlig och våga vara mig.

Bästa köpet? Alla resor & min iPad.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Absolut. Har hittat på mycket roligt men det som gjort mig mest glad är alla fina vänner som gång på gång bevisar att de är äkta rakt igenom.

 
 
Och ledsen? Ja.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013? Ojoj, MÅNGA!
Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
Justin Timberlake – Mirrors
Navid Modiri & Gudarna – Någon håll i mig
Matt Corby – Resolution
... hela Mumford & Sons-albumet, alla sönderspelade radiohits som man någongång dansat till på någon klubb, och massa mer. Ett bra musikår för min del!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Måste nog säga ledsnare men har även haft en del väldigt bra stunder som kommer bli svåra att slå.

Vad önskar du att du gjort mer? Slappnat av & tagit hand om mig själv, i alla fall i början av året. Släppt på tyglarna lite.

 Frida i Grekland

Vad önskar du att du gjort mindre? Analyserat & oroat mig.

Blev du kär i år?
Nej, men fortsatte att vara :*

 

Favoritprogram på TV? Grey's Anatomy, som alltid.

Bästa filmen? Känn Ingen Sorg, helt klart! (Och Harry Potter)

Samma kväll vi såg Känn ingen sorg så åkte vi ner & tog ett kvällsdopp. Kan vara en av de finaste kvällarna den sommaren.

Bästa boken du läste i år? Förr eller senare exploderar jag av John Green.

Årets bästa låtar?
Mumford & Sons – The Cave 
Tom Odell – Another Love  
Avicii – Hey Brother
Bastille – Things We Lost in the Fire

Bästa matupplevelsen? Åt tapas i Stockholm vilket var otroligt gott, sen när vi var i Kroatien och åt på en Mexikansk restaurang. Dröm!

 

Något du önskade dig och fick?
Mina otroligt sköna får-tofflor. Ett nytt jobb.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Åt lunch & fikade med min bästa vän, var på systemet, gosade med P, åt middag med familjen på Harrys.



Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, men jag är väldigt nöjd ändå.

Vad fick dig att må bra? Min familj & mina vänner. Låter klyschigt men så är det!

 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? Berlinresan som fick ställas in, mer knäppa & roliga hemmafester & utgångar, mer värme.

Vem saknade du? De jag alltid saknar; mormor, farmor & farfar. Även morfar men honom har jag möjlighet att prata med & även träffa i alla fall.

De bästa nya människorna du träffade? Mina nya kollegor. Linn & Mackan som jag lärde känna väldigt fort men oj så bra det blev!

 
Bästa helgen 2013, i London!
Mål inför 2014? Att ha KUL! Lika kul som iår & ännu mer. Uppleva nya platser & saker, se massor av bra filmer, läsa bra böcker, ta massvis av fina bilder & skapa nya roliga minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0