Growing up

Tänk att den här lilla bloggen snart fyller 4 år. Nåväl, kan väl inte påstå att den utnyttjats speciellt mycket på senaste tiden, men den är bra att ha när man vill skriva av sig.
 
Det har hänt massvis på 4 år, det skulle väl kräva ett gäng inlägg att få med allt, men man kan sammanfatta det i en mening; jag har vuxit upp. Student, jobb, nytt jobb, resor & nu även lägenhet. Flytta hemifrån. Även fast jag verkligen inte visste hur det skulle kännas att ta studenten så hade jag ändå en aning. Lycka, lycka, LYCKA! Jag hade inte ens en liten aning om hur det skulle kännas att skriva på ett kontrakt för en lägenhet tillsammans med Patrik. I mina drömmar skulle vi hoppa & tjuta av glädje - och det har jag också gjort (kanske lite för mig själv) - men fyfyfy vad jobbigt det är att veta att jag faktiskt inte ska bo i mitt hus längre. Det är så förvirrande att vara förväntansfull och ångestfylld samtidigt. Att vilja ha kakan så himlans mycket samtidigt som man vill äta den tusen gånger om.
 
I-landsproblem, javisst. Jobbigt ändå, verkligen.
 
Nästa vecka är det inflyttnings dags och jag började packa lite igår. Man får ta lite i taget så man hinner vänja sig, tänker jag. Packar jag ihop hela rummet på en & samma gång lär jag hamna i något slags chocktillstånd när jag inser hur tomt det är (missförstå mig rätt - ser fram emot flytten hur mycket som helst. Men jag är hemmakär. Ingen bra kombo känner jag.)
 
Anyway. Lär komma fler inlägg med detta innehåll skulle jag tro. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0