En ganska fräck grej..

Min kära pojkvän skickade en låt till mig igår, en ny låt med Maskinen; Maskinen – Krossa alla fönster - Original Version. Sådär tyckte jag, lyssnade inte på den mer förutom idag när han hämtade mig efter skolan och insåg en grej - nämligen att den här låten redan finns. Typ. Öppna Upp Ditt Fönster heter den då, med Lisa Ekdahl. Blev helt exited när jag insåg det och spelade upp "originallåten" för P i hopp om att han skulle tycka det var lite frääckt (eller mycket hehe) men det gjorde han inte...... i vilket fall som helst, originaltexten går såhär:

Öppna upp ditt fönster
slå upp din dörr
Släpp in ljuset och min älskling
låt allting bli som förr
Låt honom veta
än finns en väg tillbaks
Låt honom veta
att han är den enda du vill ha 

Och här är Maskinens:



Visst har jag rätt?! Dom har ju lätt tagit inspiration från hennes låt.. typ gjort en tvärtom-låt.
Det var här ni hörde det först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0