USA del 4



























Nyårsdagen spenderade vi på stranden. Frida & mamma badade, medan jag mest tittade på. Det var rätt kallt i vattnet, med varmt i luften. Vi åt lunch på McDonalds - och eftersom jag, som ni vet, jobbar just där hade jag rätt stora föväntningar. Där jag jobbar, och överallt i Sverige, har vi en del regler när det gäller nagellack, smycken, hur det ska vara städat osv. Tänkte såklart att det skulle vara EXTREMT i USA, men de var snarare extrem o-organiserat.. vilket var tråkigt. Men det var gott, såklart!

Den 2:a Januari åkte vi till Busch Garden. Det är en kombinerad djurpark/nöjespark med sjuka bergochdalbanor och fina djur. Vi såg tigrar, elefanter, flamingos, noshörningar, giraffer, zebror mm. och en del på riktit nära håll då vi åkte ett tåg runt omkring i inhängnaden.
Och ja.. vi åkte lite också. Den första (bild 1) hett Cheta Hunt och gick sjukt fort. Hann knappt andas?! Köade i 75 minuter och det var det värt, för den var runt 3 minuter - vilket är ganska länge..
Frida ville åka Sheikra (bild 2-5) medan jag & övriga familjemedlemmar vägrade. Tillslut gav jag med mig för att hon skulle bli nöjd och det var det värsta jag gjort. Backen var 90 grader rätt ner, och inte nog med det så stannade man längst upp, HÄNGANDES neråt. Har aldrig haft sån dödsångest som då. Skrek oavbrutet. Fattar ite att jag vågade?!



Spola fram till 0.35 och titta där ifrån.. får ont i magen haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0