Kampen om Kungabacka

.. stod det på allas tröjor eftersom NÅGON hade stavat fel och inte skrivit Kungsbacka.. Men glada var vi alla ändå! Oooch för er som inte vet vad Kungsbackakampen är så kan jag berätta lite kort; Kampen om Kungsbacka "uppfanns" förra året och är en tävling mellan min skola; Aranäsgymnasiet, och Elof Lindälvsgymnasiet (de två största gymnasieskolorna i Kungsbacka). Skolorna har varsitt lag, uttagning sker några veckor innan och på vår skola hade vi uttagningsgrenarna mitt i skolan så att alla kunde kolla/delta. Sen när det är "tävlingsdag" delas det ut tröjor (orangea för oss, blåa för Lindälv) till alla på skolan och tro mig - ALLA hade på sig dem idag. Stämningsfullt! Det fanns också ansiktsmålning för den som ville ha det, och eftersom Aranäs tydligen symboliserades med tigrar (Lindälv med älgar?) var det en del som blev målade som det.. men det hoppade jag, tyvärr. Vid 13.30 samlades alla och sen "tågade" vi bort till ishallen där det skulle hållas, men banderoller och eld-grejer (sånt man har på fotbollsmatcher, vet inte vad det heter riktigt..?) och alla var ASTAGGADE! Framme vid ishallen möttes vi av Lindälv som precis som oss hade banderoller. Sen tog vi oss efter en del om och men in i ishallen där isen var utbytt mot ett golv och där det var, som tur var, svalt. När alla var på plats var det allt annat än tyst, alla skrek, applåderade, sjöng ramsor osv. och jag måste erkänna att det var så jävla mäktigt! Faktiskt, jag har såklart varit på handbollsmatcher, konsterter och liknande men detta var en "skolgrej" vilket gjorde det hela ganska galet. Sen kom lagen in och då exploderade hela ishallen, kanske ska delta nästa år bara för att få känna känslan av att springa in till ett sånt jubel..?










Lag Lindälv!


Självklart sjöngs nationalsången med.




Allting var kul osv. (förutom att det var så extrem många omgångar i varje moment + att det tog väldigt lång tid emellen "grenarna" vilket var konstigt, när allting var "uppbyggt" stod folk bara och väntade på att något skulle hända..) men sedan hände det en olycka. En tjej fick hjärnskakning (tror jag?) och en gren ströks. Sedan blev det kaos, ingen visste någonting, och sedan ströks ytterliggare två grenar (orättvist, då fick ju inte vi chansen att komma ikapp?) och det beslutades att den sista, och avgörande tävlingen "Hinderbanan" skulle genomföras. Meeeen det tog 40 minuter innan något hände, sedan svimmade en till. Bara sådär. Och sen dröjde det ännu längre tid innan något hände så vi gick (och vi det laget hade VÄLDIGT många redan gått..). Fick sedan veta att Lindälv vann.
Känns väl inte jättekul men med tanke på de som skadade sig osv. så tycker jag det är konstigt att dom inte avbröt helt.. jaja, nästa år, DÅ JÄVLAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0