i want school to end

Hade egentligen tänkt äta en eller två mackor med keso + avocado på till frukost men det var inte alls gott så jag trixade ihop en smoothie istället med hallon, blåbär + banan. Yummie!
Gjorde klart mitt radioreportage + övningskörde idag, måste plugga till radioprovet på onsdag.. + teori.. + lite Engelska inför nationella. ÅNGEST. Anledningen till det är pga. sen jag började gymnasiet har jag haft 4 olika engelskalärare. Första terminen i ettan hade vi en tjej som varken kunde höja rösten eller säga ifrån. Såå.. det blev inte mycket gjort eftersom hon inte kunde styra vår klass. Sen fick vi byta till förra våren, till en kille som var helt crazy. Det enda provet vi hade i Engelska A var nationella, knappt någon förberedelse eller någonting. Sen läste vi en bok vid sidan av men jag tror knappt hälften läste klart den..?
Ooch nu till hösten hade vi samma kille igen - och då läste vi också en bok. Vi hade kanske en grammatik genomgång och ett "test" - på bokens innehåll. Väldigt lärorikt.. Och nu till våren fick vi ännu en ny lärare. Som gav oss en bok att läsa. Sen efter det att jag kom hem från Indien var hon sjuk i tre veckor, tills vi fick reda på att hon aldrig skulle komma tillbaka igen och vips - ännu en ny lärare. Som är stenhård, vilket vår klass är lite ovan vid. Sen tror inte jag hon fattar hur mycket vi har missat - en del har säkert kvar all kunskap men tro mig, man glömmer MYCKET på 1,5 år. Så nationella blir intressant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0