oh my god

Jag misstänker att jag blivit utsatt för antingen 1) Pensionärsjävlar eller 2) en ovanligt knäpp tant.

Det hände på jobbet. Jag stod i DT:n och tog beställning av bilarna. Just i detta ögonblick hade jag inga bilar utan var framme i kassan och fyllde upp äpplen eller något annat kul. Jag ser att en tant (80 bast?) står och pratar med min kollega om att hon behöver hjälp att ringa färdtjänst så min chef började ringa. Inget konstigt med det? Jag får lite bilar och går tillbaka till mitt lilla bås för att ta betalt. Efter cirkus 5 minuter hörs ett "pling" i mitt lilla headset som innebär att det är (för det mesta) en bil utanför boxen (där man beställer, nån som fattar?) men eftersom jag är upptagen säger jag "Ett ögonblick så tar jag din beställning". Då hör jag:
- Ja hej det var Britta Holgersson här, jag väntar på min färdtjänst, vet du när den kommer?

EH. Jag springer bort till min chef och berättar läget, sen rusar jag ut till tanten och ber henne gå upp på trottoaren eftersom det kommer bilar där hon står, som ska ha mat.
- Din taxi kommer nog alldeles strax men du måste nog stå där uppe och vänta (OSÄKER_TJEJ_LINN_93)

Sååå jag springer in igen i hopp om att Britta lydigt står och väntar på säker mark men icke. När två bilar beställt och betalat sin mat är hon minsann där igen:
- Nu körde det förbi två bilar men ingen var min taxi, när kommer den egentligen?
Jag - SPRINGER UT igen och nu är Britta lite upprörd vill jag meddela.
- Din taxi kommer men det kommer inte hit, här kör bara bilar som ska beställa mat (HEEH).

Men då. Då hörs en tutning.
IT'S THE TAXI.

Britta springer (går aslångsamt) bort till taxin, jag springer in och tar beställningen av de bilar som står och väntar och sett detta lilla.. missförstånd och alla skrattar gott. Som tur var. För det var kul, det var det, ända tills jag berätta detta för Moa och hon sa att jag kunde blivit lurad av Pensionärsjävlar-programmet. Men det är ganska liten risk. Eller...?

Kommentarer
Postat av: Bettina

Hahaha... hysteriskt kul.

2011-01-29 @ 13:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0