5 cm snö och kollektivtrafiken lägger av

Den största anledningen till att dagen sög var pga. att det var Tisdag. Tisdagar betyder Spanska första lektionen, matte andra och sen text+barnpsykologi som kan vara det segaste någonsin.
Dagen började precis som vanligt, undantag för snön som så fint hade lagt sig under natten. Jag och Frida fick skjuts till bussen, som vanligt, men denna dag var vi lite sena. Bussen skulle gå 07.25 men klockan var 07.35 när jag och Frida hoppade av vid busshållplatsen. Vi visste att bussen inte hade gått eftersom alla "söta" små hög- och lågstadieelever fortfarande stod vid busshållplatsen och väntade, så vi ställde oss helt enkelt där för att invänta el autobús och mamma brummade iväg till jobbet. Men tiden gick och ingen buss uppenbarade sig och jag blev mer och mer FÖRBANNAD. En högstadietjej ringde sin mamma som genom luren meddelade att alla skolbussar var inställda. ALLA. Så det var bara för deras föräldrar att sätta sig i bilen och skjutsa sina barn men eftersom mina päron redan var på jobbet hade jag inget annat val än att stå kvar, och siktade därför in mig på 08.15 bussen, och den kom faktiskt. Dock var den en kvart sen, så jag stod sammanlagt där i en timme för att vänta på en liten buss. Jag var iskall och arg när jag väl kom fram till skolan. Ingen bra start.

Resten kan jag sammafatta genom att nämna enstaka ord; randvinklar (radvinklar?), huvudvärk (vill amputera mitt huvud, jag ORKAR INTE mer snart), avdomnade fötter, ångest, reportage, trötthet och en buss som inte gick ända hem.

Nu ska jag lägga mig och sova eftersom jag vill att morgondagen ska bli en BRA DAG. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: K

Okej, när jag läser denna texten inser jag att ditt liv äger liiiite (men inte mycket) mer än mitt.



Det är inte bara media som linje som suger, utan min klass. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Dock har jag insett mer och mer att media var ett misstag..



Hoppas du får en bättre dag imorgon!! <3

2010-11-23 @ 21:49:35
URL: http://kristinaliciaandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0