dag 01 - presentera mig själv

Tänkte sätta igång detta lilla projekt kallat "Listan", och jag tänkte göra det nu.

Vem är då Linn Elisabeth Ljungblad?
Jag är 17, snart 18 år och jag bor i Onsala med min familj. Bodde i Göteborg innan men av någon konstig anledning lockade skogen hit mina föräldrar. Jag trivs här - på sommaren. Jag är blåögd, brunhårig och mäter 164,5 cm över havet, vilket jag gjort sen jag var 13 år. Jag har 6 hål i öronen och har i princip alltid Converse på mig, förutom under vintern. 

För lite mer än 2 år sen började jag intressera mig för fotografering, och på julafton firar jag och min Canon 2 år tillsammans. Innan fotograferingen blev huvudintresset älskade jag att skriva, jag vet inte hur många anteckningsböcker jag har som är fulla med dikter, texter osv. men det är ett par stycken. Och jo, jag tycker fortfarande om att skriva men (nu kommer det låta som om jag är 50+ typ) en bild säger faktiskt mer än 1000 ord. Det är sant! Och det är därför jag älskar det. Fotografera alltså. Det var därför jag valde Samhäll/media på Aranäsgymnasiet men (förlåt Aranäs) linjen har verkligen gjort mig besviken. Om det inte vore för att jag skulle få gå med 95:orna hade jag antagligen bytt till något vettigare eller helt enkelt börjat om men ska jag vara ärlig så vill jag faktiskt inte, och det beror till stora delar på mina klasskompisar som är ap bra.

Vad gör jag mer? När jag inte lallar omkring i skolan med Julle & gänget jobbar jag på McDonalds utanför Kungsmässan + tränar med Vixx & co. på Träningskompaniet. Jag umgås också en del med Patrik (P) som varit min pojkvän i snart ett och ett halvt år (ganska stolt över oss).
Jag lyssnar också på Kent som är och alltid kommer vara mitt favoritband, alla kategorier. Har sett dem 2 ggr bara i år och SKA ha en biljett nästa gång de spelar i Göteborg (vad jag lyssnar på mer kan ni se här och här)

Jag startade min första blogg 2007 som jag skrev typ 4 inlägg i innan jag tröttnade, men sen (2008) startade jag en ny och har skrivit sen dess (och har bytt 2-3 gånger sen dess med). Anledningen till att jag har och har haft en blogg är framförallt för att jag tycker det är grymt kul att lägga upp bilder jag är stolt över + att skriva texter om i princip vad som helst. Sen att folk faktiskt läser är bara en bonus. 

När jag fyllde 13 år fick jag en sjukdom som heter Alopecia och innebär att man tappar håret helt enkelt. Jag har preuk just nu och har haft i lite mer än 4 år. Vill ni läsa mer, tryck här.

Jag tror det var allt jag hade att komma med, nu taggar vi för Dag 02!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0