dag 22 - detta upprör mig + dag 23 - detta får mig att må bättre

Det finns mycket som upprör mig; orättvisor, lögner, otrohet, totalpantade människor, respektlöshet, Västtrafik, skolmaten, kyla, konflikter och lite till. Jag tror jag har ganska lätt för att bli upprörd.. iallfall uppjagad eller stressad vilket väldigt lätt leder till att jag blir arg. Eller - upprörd. Orättvisor tror jag att de flesta ogillar, samma sak med lögner. Att veta att någon ljuger utan att kunna avslöja det är bland det värsta som finns. Otrohet - behöver jag ens förklara? Har man blivit utsatt för det så vet man hur ont det gör (nej, inte P). Eller - jag tror inte att man behöver ha blivit utsatt. Bara tanken på att bli sviken på det sättet är.. skit.
Totalpantade människor - människor som inte f a t t a r. Det händer alldeles för ofta att just de människorna kommer och äter på donken. DET, mina vänner, är jobbigt.
Vässtrafik - nothing more to say. Skolmaten, samma sak.
När jag är arg är jag ofta.. väldigt arg. Det är inte så mycket som hjälper just för tillfället då, jag vill mest vara själv - eller iallafall inte prata "om det" men någon. Om jag är ledsen däremot är det kanske lättare. Vad som får mig att må bättre då är, såklart, Patrik. Han är en naturbegåvning när det gäller att trösta - det har jag alltid tyckt. I början när vi blev vänner brydde han sig väldigt mycket om mig, lyssnade på mina kärleksproblem & massa annat. Han har aldrig slutat bry sig, missförstå mig inte, snarare tvärtom. Jag är väldigt glad att jag har honom.
Självklart gör mina vänner mig väldigt glad. Om jag kommer till skolan och har haft en skitmorgon blir jag, oftast, på väldigt bra humör snabbt. Det äger.
Choklad kan också hjälpa. Det är kanske inte sådär jättebra, egentligen, att "tröstäta". Men det är gott?
Musik, träning, en bra film, min knäppa familj - väldigt mycket får mig att må bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0