dag 11 - mina syskon

Jag har ett syskon - en lillasyster - som heter Frida. Jag var 4 år när hon föddes och minns bara vissa delar av hennes ankomst. Jag minns att jag blev hämtad tidigare på dagis för att mamma skulle till sjukhuset, att jag fick ta mina favoritleksaker och gå ner till grannen på våningen under oss och sova över. När vår granne läste godnattsaga för mig ringde pappa och berätta att jag hade fått en syster.
Då var jag stolt.
Det var jag dagen hon kom hem med. Stella (min bästa vän på den tiden) har berättat att jag sprang in på lekplatsen och ropade att jag hade fått en syster.

Frida och jag är (enligt oss själva) väldigt olika, iallfall till utseendet. Hon är lång (och smal)- jag är tvärtom. Hon var i princip vithårig när hon föddes, jag var nästan svarthårig. Hon har stora ögon, jag har små, jag har väldigt smala läppar och hon har tvärtom. Hon är utåtriktad - jag är en blyger. När vi var i Norrköping och firade gammelfarmor som fyllde 90 så var det tre personer som frågade vem som var äldst av oss (ink. gammelfarmor själv) så jag antar att hon ser älder ut än mig också (eller så ser jag ut som att jag är 13?). Lite smått förolämpande.



EXTREMT charmig bild som togs igår?

Frida kan vara en av de knäppaste jag känner och ibland tror jag knappt att vi är släkt (jag tror mer att hon är adopterad från en annan planet?) Men det gör faktiskt ingenting, för hon får mig att skratta åt nästan allt. Nästan.

Du är en bra lillasyster Fridolido, puss! ♥

Från i somras.

Kommentarer
Postat av: frida

detdär stämmer inte, asså att du inte skulle vara smal.. dummaste jag har hört ._.

haha, men tack det var fint <3

du är bra du också!

2010-12-11 @ 20:35:49
URL: http://fridaljungblaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0