dag 07 - min bästa vän

Min bästa vän - detta kan bli et långt inlägg.

Min bästa vän heter Sofia Julia Marie Andersson, hon är född den 3 februari 1993 och bor ca. 15 min ifrån mig.
Det är till henne jag hade tänkt skriva nu.
Första gången vi var med varandra var på Alla Hjärtans Dag när vi var 8 år och jag gav dig ett kort med rosor på - vi har alltså varit vänner väldigt länge. Snart tio år faktiskt, nu i Februari, det är också då du fyller 18 och herre vad vi ska fira det! När vi gick i trean spelade vi Bästa Trean i handboll tillsammans och började sedan spela handboll i HK Aranäs, också tillsammans (fast du fick börja spela med de äldre ganska snabbt eftersom du var, och fortfarande är, naturbegåvning osv.). Vi började i samma klass när vi gick i sexan och höll ihop ända tills vi gick i nian och jag tror inte jag har skrattat så mycket under skoltid som jag har gjort med dig. Inte bara under skoltid, under hela mitt liv skulle jag tro. Du är så ärlig, med allting, du är avslappnad och framförallt så är du dig själv och (enligt mig) så kan man inte låta bli att tycka om dig.

Hade jag kunnat, hade jag fixat en privat spelning med P!NK, för jag vet att du tycker att hon är typ bäst.

Det jag gillar mest är att vi är så lika, fast ändå inte. Likheterna är nog också olikheterna skulle jag tro. Sen tycker jag om att jag kan vara 110% Linn när jag är med dig, det finns inga krav emellan oss på hur den andre ska vara. Det är skönt tycker jag.
Vad som suger är vad som hände när vi började gymnasiet. Vart tog Vi vägen?
Visst - vi blev upptagna på varsitt håll med skola, jobb, vänner osv. men jag vet att det kanske inte är en bra bortförklaring, iallafall inte från mitt håll. Det sög, och det suger fortfarande men det som äger är att vi fortfarande kan skratta ihop, att vi faktiskt pratar och framförallt att jag får tillåtelse att kalla dig min bästa vän,
för det är du verkligen och har alltid (sen jag var 8 år) varit.

Vi får ju inte glömma att vi tagit en del vackra bilder under åren med..





Dissikerade koöga gjorde vi också, det var mysigt.




Dagen då vi filmade folk som sprang terrängbanan och gjorde bort oss totalt. Ganska kul?




SKOLTRÖJOR <3

Och en lite nyare.

JAG ÄLSKAR DIG
Marit Bergman – I Will Always Be Your Soldier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0